انتخاب برای تغییر یا اسارت در گرداب تکرار! (یادداشت)

اکنون بار دیگر مردم این دو شهرستان در دو راهی انتخاب ایستاده‌اند؛ در یک سو، همه چیز آماده تغییر است و در سوی دیگر، فضا، مهیای تکرار گذشته ...

انتخاب برای تغییر یا اسارت در گرداب تکرار! (یادداشت)

شهرستان‌های گناباد و بجستان، در حدود چهار دهه اخیر، دیدگاه‌های مختلف سیاسی و مدیران مختلف با نگرش‌ها و سطح عملکرد‌های متفاوت را تجربه کرده است. 

هر چهار سال، در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی، تفکرات مختلف، خود را به مردم این دو شهرستان معرفی می‎کنند و در نهایت، فرد پیروز برای یک دوره بر کرسی نمایندگی آنان می‌نشیند و باز روز از نو و روزی از نو ... 

در یک دوره، مردم این دو شهرستان را به جان هم می‌اندازند تا نامشان از صندوق خارج شود، دوره بعد، اختلافات حزبی و سیاسی در رده‌های بالایی کشور را به شهرستان کشانده تا نامی متفاوت را مطرح کنند، دوره‌ای دیگر بحث را قومیتی می‌کنند و من اهل فلان شهر و فلان روستا هستم را به ابزار بازی سیاسی تبدیل می‌کنند و ... 

در این بین، یک تکرار کاملا محسوس است؛ هر بار تخریب تمام قد نماینده قبلی، تکرار وعده‌هایی که هیچ سنخیتی با کار نمایندگی ندارد، القای هیجانات کاذب و پیروزی با گذشته و آینده‌ای مملو از ابهام و دروغ و ... که در این بین نتیجه حاصل شده برای مردم، کاملا یکسان و بی‌فایده بوده است. 

اکنون بار دیگر مردم این دو شهرستان در دو راهی انتخاب ایستاده‌اند؛ در یک سو، همه چیز آماده تغییر است و در سوی دیگر، فضا، مهیای تکرار گذشته. 

برای تغییر باید به دنبال نگرشی متفاوت از گذشتکان گردید، نگرشی که شفافیت و صداقت را اولویت اولش می‌داند و با گوشت و پوست خودش لزوم حرکت به سمت ایرانی متفاوت را لمس کرده است. 

انتخاب ما باید به سمت کسی باشد که ماهیت کار نمایندگی ملت را می‌داند و میفهمد برای حل مشکل اشتغال، حل مشکلات اقتصادی، حل بحران‌های سیاسی و مدیریتی و ... نباید به تصمیمات گذشته روی آورد و نباید مردم را از طراحی امور دور دانست. 

ما همواره وعده‌های بزرگ شنیده‎ایم اما آن‌ها فقط دروغ‌هایی بزرگ بوده‌اند که زیبا طرح می‌شدند و اکنون این خود ما هستیم که باید مقابل تکرار این دروغ‌ها بایستیم. ▫️گناباد و بجستان، منطقه و البته ایران عزیز، به تغییر بزرگ نیازمند است، تغییری که با تزریق نگاه جوان و تفکر جوان حاصل خواهد شد. 

جوانی که وجودش برای سرزمینش می‌سوزد و آینده خودش و همسالانش، وابسته به کیفیت نقش آفرینی دلسوزانه، شجاعانه و عالمانه اوست. 

تصمیم‌گیری، اصلی‌ترین عاملِ موفقیت یا شکست است و نماینده با تصمیماتش، جهت و سرعت حرکت ملتش به سمت توسعه و یا عقب‌نشینی برای تکرار گذشته را مهیا می‌سازد. 

اعتماد به نماینده‌ای جوان، متخصص و انقلابی، بشارت دهنده دورانی طلایی برای توسعه است که دیگر لرزش‌ها و ترس از تصمیمات مهمی که به صلاح مردم و به زیان گروه خاصی خواهد بود، از صحنه کار مجلس برداشته شود. اعتماد ما به چنین فردی، آغاز دورانی بدون ابهام در عرصه تصمیم‌گیری کلان ملی و منطقه‌ای را ممکن می‌سازد؛ ضمن اینکه مقایسه نوع و اثربخشی تصمیمات مدیران و چهره‌های تکراری که این روزها نامشان مطرح است با گزینه‌ جوانی که سال‌ها به طور تخصصی برای پیشرفت جوانان سرزمینش تلاش کرده است، کاملا واقعیت‌ها را برای کسانی که می‌خواهند واقعیت را درک کنند، آشکار می‌سازد. 

پس بیایید بجای سردرگم ماندن در گرداب تکرار، برای تغییر بزرگ، انتخاب کنیم و نشان دهیم برای توسعه ایران عزیز و البته شهر و دیار مادریمان، نه به بیگانگان نیازمندیم و نه کمبودهای مختلف می‌تواند مانعی در مسیرمان باشد، بیایید ثابت کنیم که با اعتماد به جوانان این سرزمین، می‌توانیم انقلابی، آینده را به نام خود رقم بزنیم. 

#انتخاب_برای_تغییر 

#تغییر_به_نفع_مردم

#مسیر_جاوید

🖊 مصطفی قویدل، جوان و فعال رسانه‌ای - دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت دولتی دانشگاه فردوسی مشهد مقدس

دیدگاه ها